Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdziecie państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

Aby powiększyć stronę, wciśnij klawisze [CTRL] + [+]. Aby zmniejszyć, wciśnij klawisze [CTRL] + [-]. Aby przywrócić do normalnej wielkości, wciśnij klawisze [CTRL] + [0].

Ciekawostki

Budowa centralnego odcinka II linii metra

Projekt "II linia metra w Warszawie - Prace przygotowawcze, projekt i budowa odcinka centralnego wraz z zakupem taboru"

Szanowni Państwo!

Trwa realizacja największej inwestycji samorządowej w stolicy – budowa centralnego odcinka II linii metra dofinansowanej w ramach Działania 7,3 - Transport miejski w obszarach metropolitarnych; Projekt VII - Transport przyjazny środowisku Program operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

Mamy nadzieję, że znajdą Państwo na tej stronie wiele ciekawych informacji - nie tylko o metrze.

Aktualne informacje o postępach w budowie znajdują się na stronie www.budowametra.pl.

więcej
Odtwarzanie docelowego układu na rondzie ONZ

Odtwarzanie docelowego układu na rondzie ONZ

Po zakończeniu układania warstw asfaltu na wschodniej jezdni ronda ONZ (15 lipca br.) przywrócono ruch samochodów wokół ronda na jezdni wschodniej w osi południe- północ.

więcej
”Krystyna” coraz bliżej Wisły

”Krystyna” coraz bliżej Wisły

TBM „Krystyna” drąży północny tunel, który połączy na centralnym odcinku II linii metra stacje Dworzec Wileński i Centrum Nauki Kopernik (d. Powiśle). Od momentu startu z powstającej stacji Dworzec Wileński „Krystyna” wydrążyła już ponad 1500 metrów tunelu i dotarła do stacji Stadion Narodowy.

więcej
"Anna" pracuje

"Anna" pracuje

12 lipca br. drążenie południowego tunelu centralnego odcinka II linii metra pomiędzy stacjami Świętokrzyska i Nowy Świat - Uniwersytet rozpoczęła "Anna".

więcej
„Elisabetta” na Stadionie Narodowym, „Krystyna” pędzi ku Wiśle, na Nowym Świecie czekają na tarcze

„Elisabetta” na Stadionie Narodowym, „Krystyna” pędzi ku Wiśle, na Nowym Świecie czekają na tarcze

Kolejny ważny etap w budowie centralnego odcinka II linii metra po praskiej stronie stolicy rozpoczął się 20 czerwca, Tego dnia drążenie ostatniego odcinka północnego tunelu łączącego stacje Dworzec Wileński i Centrum Nauki Kopernik, od stacji Stadion Narodowy rozpoczęła „Krystyna”. Ma do pokonania kilkaset metrów, aby dotrzeć do brzegu Wisły. Potem będzie drążyć tunel 7-8 metrów pod dnem rzeki.

więcej
Wyłączenie jest konieczne

Wyłączenie jest konieczne

W związku z budową bezpośredniego połączenia między peronami stacji I i II linii metra (stacja Świętokrzyska) oraz przebudową układu torowego na stacji Centrum, 29 czerwca br. wyłączone z ruchu zostaną dwie stacje I linii metra – CENTRUM i ŚWIĘTOKRZYSKA.

więcej
Start drążenia pod dnem rzeki

Start drążenia pod dnem rzeki

Tunele metra pod dnem Wisły – z Pragi na Powiśle będą drążyły dwie tarcze. TBM „Krystyna” rozpoczyna pracę 20 czerwca br., dwa tygodnie później wyruszy TBM „Elisabetta”.

więcej
Na rondzie ONZ widać już peron pasażerski i wejścia

Na rondzie ONZ widać już peron pasażerski i wejścia

Nie słabnie tempo prac na budowie stacji przy rondzie ONZ. Na powierzchni terenu są już widoczne konstrukcje 11 zaprojektowanych wejść na tę stację. Szybko powstaje również peron pasażerski. Zakończono operację zasypywania górnego stropu komory do zawracania pociągów.

więcej
„Anna” i „Maria” na stacji Świętokrzyska

„Anna” i „Maria” na stacji Świętokrzyska

Tarcza „Maria” przebiła się do korpusu nowo budowanej stacji Świętokrzyska 14 maja br. „Anna” dołączyła do niej 2 czerwca br. Obie maszyny drążące TBM znajdują się już wewnątrz korpusu stacji Świętokrzyska (C11).

więcej
„Krystyna” na Stadionie Narodowym, tory w tunelu łącznikowym

„Krystyna” na Stadionie Narodowym, tory w tunelu łącznikowym

Tarcza drążąca „Krystyna” zakończyła budowę północnego tunelu łączącego stacje Dworzec Wileński i Stadion Narodowy. W tunelu łącznikowym, w rejonie stacji Centrum rozpoczęto przebudowę układu torowego.

więcej